zamówienie na:

Zbieranie, transport oraz unieszkodliwienie płyt eternitowych zawierających azbest

zamawiający: Gmina Jeżewo
tryb zamówienia: Przetarg nieograniczony
nr sprawy: UG.271.2.2012
wartość: poniżej 200 000 euro
termin składania ofert: 28 maja 2012  09:00
wynik postępowania: Zakład Usług Ogólnobudowlanych WAR-BUD Piotr Warmbier, Czersk Świecki 43, 86-131 Jeżewo 




Jeżewo, 15.05.2012 r.
UG.271.2.2012                                                                                                      
 
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
 
dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pod nazwą: „Zbieranie, transport oraz unieszkodliwianie płyt eternitowych zawierających azbest”.
 
Działając na podstawie art. 40 ust. 1 Prawa zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz.759    z póżn.zm). Gmina Jeżewo zawiadamia o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
 
I.  Nazwa (firma) i adres Zamawiającego:

Gmina Jeżewo
ul. Świecka 12
86-131 Jeżewo
www.ug-jezewo.lo.pl
zamowienia@ug-jezewo.lo.pl
07:15 - 15:00
 
II. Określenie trybu zamówienia:

Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych
 
III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona zostanie na stronie internetowej: www.bip.ug-jezewo.lo.pl
Na wniosek Wykonawcy Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać: w siedzibie Zamawiającego pok. nr 18 lub za zaliczeniem pocztowym.
 
IV. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:

W zakres zadania wchodzi:
a)    demontaż, pakowanie, załadunek, wywóz i utylizację wyrobów zawierających azbest z pokryć dachowych obiektów budowlanych stanowiących własność osób fizycznych i parafii rzymsko-katolickiej (w ilości ok. 69,89 Mg) oraz załadunek, wywóz i utylizację wyrobów zawierających azbest składowanych na nieruchomościach stanowiących własność osób fizycznych (w ilości 10,32 Mg). Dla określenia zakresu zadania przyjęto do obliczenia wagę 18,5 kg za 1 m2 (płyta falista) i 10,38 kg za    1 m2 (płyta płaska) wyrobów zawierających azbest;
b)   usuwanie i unieszkodliwianie odpadów musi być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa. Unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest może nastąpić wyłącznie na najbliższym składowisku odpadów niebezpiecznych, którego zarządzający posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych o kodach 170601 i 170605;
c)    zgłoszenie zamiaru przeprowadzenia przez Wykonawcę prac polegających na usunięciu wyrobów zawierających azbest właściwemu organowi budowlanemu zgodnie z Rozporządzeniem Ministra  Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649).
d)   Wykonawca w ramach ceny oferowanej winien zapewnić:
-       sporządzenie planu pracy, planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia przed przystąpieniem do  wykonania przedmiotu umowy,
-       nadzór osoby odpowiedzialnej za organizację wykonanych robót i zabezpieczenie miejsca realizacji zadania,
-       uporządkowanie terenu po zakończeniu robót oraz ewentualna wypłatę odszkodowań z tytułu zniszczeń powstałych w wyniku prowadzenia robót.
e)    wykaz właścicieli, zarządców lub użytkowników budynków, którzy w danym roku zamierzają unieszkodliwić azbest wraz z informacją o ilości utylizowanego odpadu stanowi załącznik do SIWZ,
f)    koszty ważenia wyrobów zawierających azbest ponosi Wykonawca. Ważenie zdemontowanych i odbieranych odpadów zawierających azbest powinno się odbywać w obecności właściciela nieruchomości. Wykonawca dokonuje ważenia i z tej czynności sporządza protokół zawierający co najmniej następujące informacje: imię i nazwisko właściciela nieruchomości, od którego odbierane są odpady zawierające azbest, adres nieruchomości, z której następuje odbiór odpadów, datę odbioru, ilość odebranych odpadów w Mg, potwierdzenie prawidłowego wykonania usługi.
g)   dostarczenie zamawiającemu kart przekazania odpadu dla każdej nieruchomości/posesji z której będzie usuwany azbest (karta przekazania odpadu wystawiona dla właściciela nieruchomości /posesji) oraz kart przekazania odpadu na składowisko dla każdej nieruchomości/posesji celem potwierdzenia ilości usuniętego azbestu z danej nieruchomości.
h)   Wykonawca niezwłocznie po ustaleniu terminów demontaży i odbiorów odpadów azbestowych przekaże Zamawiającemu informację o tych terminach. Wykonanie robót musi nastąpić zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym także prawidłowe dokumentowanie całego procesu. Odbiór robót dokonywany będzie z udziałem właściciela pokrycia dachowego wraz z przekazaniem przez Wykonawcę stosownych dokumentów, w tym karty przekazania odpadu, stwierdzającej zdeponowanie odpadów na specjalistycznym składowisku. Potwierdzeniem faktycznym wykonanych prac, polegających na demontażu i odbiorze, będzie protokół odbioru prac podpisany przez przedstawiciela Zamawiającego, właściciela budynku oraz Wykonawcę - po zakończeniu prac na danej posesji, potwierdzający jednocześnie ilość zdemontowanych i odebranych odpadów zawierających azbest. Potwierdzeniem utylizacji odpadów niebezpiecznych zawierających azbest pochodzących, z danej posesji będzie dostarczenie Zamawiającemu oryginału Karty przekazania odpadów, zgodnej z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 08 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2010 r. nr 249, poz.1673). Realizacja przedmiotu zamówienia będzie wykonywana do czasu obowiązywania umowy lub do wykorzystania środków finansowych przeznaczonych na to zamówienie.
i)     szczegółowe dane  dotyczące zakresu prac  znajdują się we wzorze  kosztorysu  ofertowego dołączonym  do niniejszej SIWZ.
 
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych
 
Wspólny Słownik Zamówień: kod CPV
Główny przedmiot   : 90650000-8     Usługi usuwania azbestu
90512000-9     Usługi transportu odpadów
90511000-2     Usługi wywozu odpadów
 
V. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych 
 
VI. Termin wykonania zamówienia:

Zamówienie należy zrealizować w terminie: do 31.10.2012 r.
                                                                   
VII. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1.      O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące :
1)        posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
2)        posiadania wiedzy i doświadczenia;
3)        dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym;
4)        dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
5)        sytuacji ekonomicznej i finansowej.
2. Zamawiający dokona ustalenia, czy Wykonawca w wystarczający sposób spełnia warunki udziału w postępowaniu, jeżeli:
a)    w zakresie warunku dotyczącego „posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności” Wykonawca przedstawi:
-    oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1  ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzone na załączniku do SIWZ;
-    decyzję Marszałka Województwa zatwierdzającą program gospodarki odpadami w zakresie odpadów o kodach 170601, 170605 wydanej w oparciu o ustawę o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001 r. (Dz.U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 z późn. zm.),
-    zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest lub umowę z podmiotem posiadającym zezwolenie w zakresie unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest (składowiskiem odpadów niebezpiecznych unieszkodliwiającym azbest),
-    zezwolenie na transport materiałów niebezpiecznych o kodach: 170601 i 170605 – wydane w oparciu o ustawę o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001 r. (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243  z późn. zm.) przez Starostę właściwego ze względu na miejsce siedziby lub zamieszkania transportującego odpady.
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego do druku oferty ww. oświadczenia i wymienionych dokumentów. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia tego warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.
b)   w zakresie warunku dotyczącego „posiadania wiedzy i doświadczenia” Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 usługi polegającą na demontażu i transporcie azbestu lub wyrobów zawierających azbest o wartości nie mniejszej niż: 20.000,00 zł brutto oraz załączy dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie (np. referencje lub protokół odbioru zadania). Za wykonaną usługę Zamawiający uzna taką usługę, którą Wykonawca wykonał w ramach jednej umowy i której przedmiot został odebrany przez Zamawiającego jako wykonany należycie.
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez Wykonawcę do oferty wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia tego warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.
c)     w zakresie warunku „dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym” Wykonawca wykaże, że posiada lub będzie dysponował sprzętem umożliwiającym wykonanie zadania, a w szczególności ważenia odpadów azbestowych podczas odbioru odpadów (waga legalizowana).
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez Wykonawcę do oferty wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usługi w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami. Nie wykazanie  w wystarczający sposób potwierdzenia tego warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.
d)     w zakresie warunku „dysponowania odpowiednim osobami zdolnymi do wykonania zamówienia” Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował na potrzeby realizacji zamówienia odpowiednią kadrą techniczną a w szczególności, osobami przeszkolonymi w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy usuwaniu i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest oraz przestrzegania procedur dotyczących bezpieczeństwa postępowania z wyrobami zawierającymi azbest.
Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonywania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami, sporządzony na załączniku do SIWZ i oświadczeniu, że osoby wymienione w wykazie posiadają wymagane uprawnienia zgodnie z przepisami ustawowymi. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.
e)    w zakresie „sytuacji ekonomicznej i finansowej” umożliwiającej wykonanie przedmiotu zamówienia, Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał opłaconą polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o załączoną do oferty polisę lub inny dokument potwierdzający spełnienie tego warunku. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.
3. Jeżeli Wykonawca nie może wykazać, że spełnia warunki udziału w postępowaniu  o których mowa    w art. 22 ust 1 pkt 2)-4), Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia te warunki, gdy wykaże, że polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych, niezależnie od charakteru prawnego stosunków łączących go z nimi. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia na załączniku nr 8.
4. Jeżeli Wykonawca nie wykaże, że spełnia warunki udziału w postępowaniu o których mowa w pkt. 2, ani nie udowodni, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia w oparciu o przesłankę zawarta w art.24 ust.2 pkt 4 ustawy.
5. W celu potwierdzenia, że wobec Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego brak jest podstaw do wykluczenia z postępowania na mocy art.24 ust.1 ustawy Pzp Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku jeżeli Wykonawca wykaże, że nie później niż w dniu upływu terminu na składanie ofert:
1)   nie wyrządził szkody która została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym  w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie
2)   w stosunku do niego nie otwarto likwidacji lub nie ogłoszono upadłości, z wyjątkiem Wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego,
3)   nie zalegał z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,    z wyjątkiem przypadków gdy uzyskał odroczenie, rozłożenie na raty lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
4)   nie był i nie jest prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego
5)   sąd nie orzekł zakazu ubiegania się o zamówienie, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary.
6. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń.
1)  w zakresie pkt 1 i 4 – 5 na podstawie oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo zamówień publicznych sporządzonego wg załącznika do SIWZ,
2)  w  zakresie pkt 2 na podstawie aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy.
3)  w zakresie pkt. 3 na podstawie aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert oraz aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
7. W przypadku podmiotów zagranicznych uczestniczących w postępowaniu ocena spełnienia warunku określonego w pkt. 5  nastąpi na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów potwierdzających, że:
a)     nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
b)   nie zalega  z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności  lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument potwierdzający że nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków  o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tych warunków spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania na mocy art. 24 ust 1 ustawy, po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.
 
VIII. Informacja na temat wadium:

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
 
IX. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:

Nazwa kryterium               Waga      
CENA                                 100        
 
X. Miejsce i termin składania ofert:

Oferty należy składać do dnia: 28-05-2012r., do godz. 09:00 w siedzibie Zamawiającego
Gmina Jeżewo (Urząd Gminy)
ul. Świecka 12
86-131 Jeżewo
Pokój nr 18
 
XI. Miejsce i termin otwarcia ofert:
Oferty zostaną otwarte dnia:28-05-2012r., o godz. 09:15 w siedzibie Zamawiającego
Gmina Jeżewo (Urząd Gminy)
ul. Świecka 12
86-131 Jeżewo
Pokój nr 13
XII. Termin związania ofertą
Wykonawca składając ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna swój bieg wraz z dniem wskazanym jako termin składania ofert.
                       
XIII. Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej

Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej.
 
XIV. Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczane dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów

Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów
 
XV. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty przy zastosowaniu aukcji elektronicznej
 
XVI. Przewidywane zamówienia uzupełniające:

Zamawiający nie dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających.
 
XVI. Termin zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP:
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych pod nr 155286 – 2012 z dnia 15.05.2012  r.
 
Zadanie finansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Toruniu i Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska w Warszawie
 
Kierownik Zamawiającego
Wójt
Mieczysław Pikuła
  >> ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY (1622kB) pdf <<

metryczka


Opublikował: Maciej Pikuła (15 maja 2012, 12:30:10)

Ostatnia zmiana: Maciej Pikuła (11 lipca 2012, 14:27:19)
Zmieniono: zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1409