zamówienie na:

Usługi szkolenia polegające na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń dla osób uczestniczących w projekcie „Uwierz w siebie i swoje możliwości” realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki- Priorytet VII – Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.

zamawiający: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Jeżewie
tryb zamówienia: Przetarg nieograniczony
nr sprawy: GOPS.271.1.2012
wartość: poniżej 200 000 euro
termin składania ofert: 25 czerwca 2012  09:00
wynik postępowania: Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt.1 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu, wybrano do realizacji zamówienia najkorzystniejszą ofertę złożoną przez Wykonawcę: Centrum Nauczania „LET'S GO”, ul. Gimnazjalna 3, 86-100 Świecie 




Jeżewo, 13.06.2012 r.
 
GOPS.271.1.2012                                                                                                        
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
 
dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pod nazwą:  Usługi szkolenia polegające na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń dla osób uczestniczących w projekcie - Uwierz w siebie i swoje możliwości realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki- Priorytet VII – Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.
 
Działając na podstawie art. 40 ust. 1 Prawa zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz.759    z póżn.zm). Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Jeżewie zawiadamia o wszczęciu postępowania        o udzielenie zamówienia publicznego.
 
I.  Nazwa (firma) i adres Zamawiającego:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Świecka 12
86-131 Jeżewo
www.ug-jezewo.lo.pl
zamowienia@ug-jezewo.lo.pl
07:15 - 15:00
 
II. Określenie trybu zamówienia:
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych
 
III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona zostanie na stronie internetowej: www.bip.ug-jezewo.lo.pl
Na wniosek Wykonawcy Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać: w siedzibie Zamawiającego pok. nr 18 lub za zaliczeniem pocztowym.
 
IV. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:
1)   Zamówienie obejmuje zadanie pod nazwą: Usługi szkolenia polegające na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń dla osób uczestniczących w projekcie Uwierz w siebie i swoje możliwości realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki- Priorytet VII – Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.

2)   W zakres zadania wchodzi zorganizowanie szkoleń dla dwóch grup:
1.    kursów zawodowych dla 17 uczestników projektu,
2.    Programu Aktywności Lokalnej dla 8 uczestników.

3)   Do obowiązków Wykonawcy w ramach realizacji kursów zawodowych należy:
- określenie przez doradcę zawodowego (zatrudnionego przez Wykonawcę) predyspozycji zawodowych poszczególnych uczestników projektu i opracowanie dla każdego uczestnika projektu Indywidualnego Planu Działania, z uwzględnieniem zawodów deficytowych i nadwyżkowych w powiecie świeckim. Zamawiający przewidział 1 godzinę dla każdego uczestnika – łącznie 17 godzin.
- w oparciu o przygotowaną przez doradcę opinię i Indywidualny Plan Działania Wykonawca zorganizuje kursy zawodowe (w tym praktyczną naukę zawodu), składające się z części teoretycznej i praktycznej, dla 17 uczestników projektu,
-  zakres szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia:
a) trening kompetencji społecznych prowadzony przez psychologa, który obejmie komunikację interpersonalną, trening asertywności, umiejętności społecznych (30 godzin),
b) psychoterapię przeprowadzoną przez psychologa z tematu uzależnień, mającą na celu uświadomienie zagrożenia nadużywania alkoholu (30 godzin),
c) doradztwo zawodowe – zajęcia z aktywnego poszukiwania pracy. Każdy uczestnik kursu musi przygotować na zajęciach CV, list motywacyjny, przećwiczyć rozmowę kwalifikacyjną, zapoznać się z podstawowymi informacjami na temat metod szukania pracy (30 godzin),
d)  warsztaty z wizażystą i fryzjerem (17 godzin).
- przygotowanie i przekazanie na własność uczestnikom zajęć materiałów dydaktycznych (możliwość opracowania i wydania skryptów) lub zakupienie i przekazanie na własność podręczników. Wykonawca ponadto 1 zestaw materiałów lub podręczników przekaże Zamawiającemu. 
- Zapewnienie i sfinansowanie dla uczestników projektu badań lekarskich (dla osób nieposiadających aktualnych badań), w tym badania medycyny pracy, o ile są wymagane.

4)  Zamówienie obejmuje w zakresie merytorycznym i organizacyjnym:
a) Przygotowanie przez Wykonawcę programu oraz harmonogramu zajęć i przedstawienie ich do zatwierdzenia przez Zamawiającego najpóźniej na 7 dni przed pierwszym dniem zajęć. Harmonogram zajęć powinien zawierać: tematykę zajęć, liczbę godzin, miejsce realizacji szkolenia oraz nazwisko osoby prowadzącej zajęcia w każdym dniu szkolenia.
b) Prowadzenie szkolenia zgodnie z programem i harmonogramem szkolenia.
c)  Prowadzenie dokumentacji przebiegu szkolenia stanowiącej:
a) dziennik zajęć edukacyjnych zawierający listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych,
b)  protokół z egzaminu.
d) Promocję Europejskiego Funduszu Społecznego poprzez umieszczenie logo EFS, UE, POKL oraz informacji –Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego na:
-         materiałach szkoleniowych oraz w salach, w których będzie odbywało się szkolenie,
-         wydawanych zaświadczeniach lub certyfikatach - dokumentacji przebiegu szkolenia.
e) Przygotowanie i przekazanie uczestnikom w trakcie zajęć anonimowych ankiet oceny szkolenia i kadry szkolącej.
f) Bieżącego informowania Zamawiającego o przypadkach nieobecności osób na szkoleniu w trakcie jego trwania.
g) Zapewnienie możliwości kontroli przebiegu szkolenia uprawnionemu pracownikowi GOPS.
h) Szkolenia winne zakończyć się egzaminem oraz wydaniem:
-  zaświadczenia o jego ukończeniu zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 03.02.2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 131, poz. 216),
- certyfikatu z logo Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki potwierdzającego ukończenie szkolenia.
i) Wydania uczestnikom szkoleń z wynikiem pozytywnym, stosownych zaświadczeń /lub innych dokumentów/ w terminie do 7 dni po ukończeniu kursu.
j) Przekazania Zamawiającemu w terminie 7 dni po zakończeniu szkolenia:
-  oryginałów list obecności,
-  imiennego wykazu osób, które nie ukończyły szkoleń,
- kserokopii zaświadczeń i certyfikatów /lub innych dokumentów/ świadczących o ukończeniu szkolenia,
-  kserokopii dziennika zajęć,
-  protokołu z egzaminu końcowego,
- ankiet anonimowych przeprowadzonych przez doradcę zawodowego i psychologa podczas szkoleń grupowych,
-  anonimowych ankiet oceny szkolenia i kadry szkolącej,
-  kart doradztwa zawodowego i psychologicznego oraz IPD,
-  protokołu odbioru realizacji szkolenia.

5)        Inne wymagania:
1)  Zapewnienie sal wykładowych z niezbędnym wyposażeniem i zapleczem sanitarnym.
2) Miejscem realizacji części teoretycznej szkolenia jest teren Gminy Jeżewo a część praktyczna będzie realizowana w miejscu zaproponowanym przez Wykonawcę.
3)  W przypadku organizowania zajęć praktycznych poza terenem Gminy Jeżewo, Wykonawca musi zapewnić dowóz lub sfinansować dojazd wszystkim uczestnikom.
4)  Zajęcia szkoleniowe będą odbywały się od poniedziałku do piątku.
5) Dzienny wymiar zajęć nie powinien przekroczyć 6 godzin zegarowych z uwzględnieniem przerw. Godzina w przypadku grupowych form wsparcia liczona będzie jako 45 minut (godzina lekcyjna). W przypadku indywidualnych konsultacji, godzin liczona będzie jako      60 minut (godzina zegarowa).
6) Wykonawca zapewni catering w postaci jednego ciepłego posiłku każdego dnia zajęć grupowych, w którym osoba uczestniczy. Zamawiający rozumie pod postacią ciepłego posiłku - posiłek w formie drugiego dania ( np. ziemniaki, mięso, surówka).
7)  Wykonawca zapewni przerwę kawową w postaci bufetu każdego dnia zajęć grupowych,        w którym osoba uczestniczy. Zamawiający rozumie pod postacią bufetu - kawa, herbata, cukier, śmietanka, słodki poczęstunek i zimne napoje.
8)  Wykonawca musi zapewnić materiały i sprzęt związany z praktyczną nauką zawodu
9) Wykonawca musi zapewnić właściwe warunki bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym ubezpieczyć uczestników projektu na czas realizacji kursu i zapewnić ubrania robocze podczas trwania zajęć praktycznych.
10) Zarejestrowanie informacji o realizowanym kursie oraz informację o instytucji szkoleniowej  w Bazie danych ofert szkoleniowych na stronie internetowej www.inwestycjawkadry.info.pl na dwa tygodnie przed rozpoczęciem kursu.

6) Do obowiązków Wykonawcy w ramach Programu Aktywności Lokalnej należy zorganizowanie szkolenia które w swoim zakresie musi obejmować:
1)  zakres szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia:
a) trening kompetencji społecznych prowadzony przez psychologa, który obejmie trening interpersonalny, komunikację interpersonalną, asertywność, radzenie sobie ze stresem, zarządzanie konfliktem, kształtowanie motywacji (30 godzin),
b) doradztwo zawodowe – zajęcia z aktywnego poszukiwania pracy. Każdy uczestnik kursu musi przygotować na zajęciach CV, list motywacyjny, przećwiczyć rozmowę kwalifikacyjną, zapoznać się z podstawowymi informacjami na temat metod szukania pracy (30 godzin),
c) psychoterapię przeprowadzoną przez psychologa z tematu uzależnień, mającą na celu uświadomienie zagrożenia nadużywania alkoholu (30 godzin),
d)  warsztaty z wizażystą i fryzjerem (8 godzin);
e)  naukę taniego gotowania  (30 godzin) prowadzoną przez Koło Gospodyń Wiejskich. Wykonawca winien przewidzieć koszty związane z prowadzeniem zajęć przez KGW,
f)   kurs florystyki i bukieciarstwa (30 godzin).
2)   przygotowanie i przekazanie na własność uczestnikom zajęć materiałów dydaktycznych (możliwość opracowania i wydania skryptów) lub zakupienie i przekazanie na własność podręczników. Wykonawca ponadto 1 zestaw materiałów lub podręczników przekaże Zamawiającemu. 

7) Zamówienie obejmuje w zakresie merytorycznym i organizacyjnym:
1)  przygotowanie przez Wykonawcę programu oraz harmonogramu zajęć i przedstawienie ich do zatwierdzenia przez Zamawiającego najpóźniej na 7 dni przed pierwszym dniem zajęć. Harmonogram zajęć powinien zawierać: tematykę zajęć, liczbę godzin, miejsce realizacji szkolenia oraz nazwisko osoby prowadzącej zajęcia w każdym dniu szkolenia.
2) prowadzenie szkolenia zgodnie z programem i harmonogramem szkolenia.
3) prowadzenie dokumentacji przebiegu szkolenia stanowiącej:
-        dziennik zajęć edukacyjnych zawierający listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych,
-        protokół z egzaminu.
4) Promocję Europejskiego Funduszu Społecznego poprzez umieszczenie logo EFS, UE, POKL oraz informacji –Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego na:
-  materiałach szkoleniowych oraz w salach, w których będzie odbywało się szkolenie,
-  wydawanych zaświadczeniach lub certyfikatach - dokumentacji przebiegu szkolenia.
5) Przygotowanie i przekazanie uczestnikom w trakcie zajęć anonimowych ankiet oceny szkolenia i kadry szkolącej.
6)  Bieżącego informowania Zamawiającego o przypadkach nieobecności osób na szkoleniu w trakcie jego trwania.
7) Zapewnienie możliwości kontroli przebiegu szkolenia uprawnionemu pracownikowi GOPS.
8) Szkolenia winne zakończyć się egzaminem oraz wydaniem:
- zaświadczenia o jego ukończeniu zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 03.02.2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 131, poz. 216),
- certyfikatu z logo Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki potwierdzającego ukończenie szkolenia.
9) Wydania uczestnikom szkoleń z wynikiem pozytywnym, stosownych zaświadczeń /lub innych dokumentów/ w terminie do 7 dni po ukończeniu kursu.
10)  Przekazania Zamawiającemu w terminie 7 dni po zakończeniu szkolenia:
-  oryginałów list obecności,
-  imiennego wykazu osób, które nie ukończyły szkoleń,
-  kserokopii zaświadczeń i certyfikatów /lub innych dokumentów/ świadczących o ukończeniu szkolenia,
-  kserokopii dziennika zajęć,
-  protokołu z egzaminu końcowego,
-  ankiet anonimowych przeprowadzonych przez doradcę zawodowego i psychologa podczas szkoleń grupowych,
-  anonimowych ankiet oceny szkolenia i kadry szkolącej,
-  Kart doradztwa zawodowego i psychologicznego oraz IPD,
-  Protokołu odbioru realizacji szkolenia.

8)   Inne wymagania:
1)   Zajęcia w ramach PAL będą odbywały się w świetlicy wiejskiej w miejscowości Taszewo. Wykonawca przy składaniu oferty musi przewidzieć koszty związane z wynajęciem pomieszczeń, używaniem energii elektrycznej, wody, wywozem szamba i zakupem gazu do kuchenki gazowej.
2)   Zajęcia szkoleniowe będą odbywały się od poniedziałku do piątku.
3)   Dzienny wymiar zajęć nie powinien przekroczyć 6 godzin zegarowych z uwzględnieniem przerw. Godzina w przypadku grupowych form wsparcia liczona będzie jako 45 minut (godzina lekcyjna). W przypadku indywidualnych konsultacji, godzin liczona będzie jako 60 minut (godzina zegarowa).
4)   Wykonawca zapewni catering w postaci jednego ciepłego posiłku każdego dnia zajęć grupowych, w którym osoba uczestniczy. Zamawiający rozumie pod postacią ciepłego posiłku - posiłek w formie drugiego dania ( np. ziemniaki, mięso, surówka) – nie dotyczy zajęć nauki z taniego gotowania.
5)   Wykonawca zapewni przerwę kawową w postaci bufetu każdego dnia zajęć grupowych, w którym osoba uczestniczy. Zamawiający rozumie pod postacią bufetu - kawa, herbata, cukier, śmietanka, słodki poczęstunek - nie dotyczy zajęć z nauki taniego gotowania.
6)   Wykonawca musi zapewnić materiały i sprzęt związany z praktyczną nauką zawodu
7)   Wykonawca musi zapewnić właściwe warunki bezpieczeństwa i higieny pracy.
8)   Zarejestrowanie informacji o realizowanym kursie oraz informację o instytucji szkoleniowej w Bazie danych ofert szkoleniowych na stronie internetowej www.inwestycjawkadry.info.pl na dwa tygodnie przed rozpoczęciem kursu.
9)   Wykonawca musi zapewnić dowóz dla uczestników projektu w ramach PAL.
 
      Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych
 
Wspólny Słownik Zamówień: kod CPV
Główny przedmiot   : 80-50-00-00-9  usługi szkoleniowe.
80 00 00 00-4   usługi edukacyjne i szkoleniowe
85.31.23.20-8.  usługi doradztwa
85.12.12.70-6   usługi psychiatryczne lub psychologiczne
80.57.00.00-0   usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego
 
V. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych 
 
VI.        Termin wykonania zamówienia:
Zamówienie należy zrealizować w terminie: do 31.10.2012 r.
                                                                   
VII. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1.  O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące :
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
2) posiadania wiedzy i doświadczenia;
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym;
4) dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
5) sytuacji ekonomicznej i finansowej.
2. Zamawiający dokona ustalenia, czy Wykonawca w wystarczający sposób spełnia warunki udziału w postępowaniu, jeżeli:

a)  w zakresie warunku dotyczącego posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności Wykonawca przedstawi:
-   oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1  ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzone na załączniku do SIWZ;
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego do druku oferty ww. oświadczenia. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia tego warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.

b)   w zakresie warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, 3 usługi polegające na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia z zakresu aktywizacji społecznej i zawodowej o tematyce objętej przedmiotem zamówienia (tj. 3 usługi - warsztaty z doradcą zawodowym, 3 usługi - treningi z psychologiem, 3 usługi – warsztaty z wizażystą) oraz załączy dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie (np. referencje lub protokół odbioru zadania). Za wykonaną usługę Zamawiający uzna taką usługę, którą Wykonawca wykonał w ramach jednej umowy i której przedmiot został odebrany przez Zamawiającego jako wykonany należycie.
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez Wykonawcę do oferty wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług  w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia tego warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów,

c) w zakresie warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym Wykonawca wykaże, że posiada lub będzie dysponował salą szkoleniową na terenie Gminy Jeżewo.
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez Wykonawcę do oferty wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usługi w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia tego warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów,

d)      w zakresie warunku dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował na potrzeby realizacji zamówienia odpowiednią kadrą, w tym co najmniej 1 psychologiem, 1 doradcą zawodowym, 1 fryzjerem i 1 wizażystą.
Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonywania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami, sporządzony na załączniku do SIWZ i oświadczeniu, że osoby wymienione w wykazie posiadają wymagane uprawnienia zgodnie z przepisami ustawowymi. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów,

e) w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej umożliwiającej wykonanie przedmiotu zamówienia, Zamawiający nie precyzuje szczegółowych wymagań.
Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o załączone do oferty oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1  ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzone na załączniku do SIWZ. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.

3. Jeżeli Wykonawca nie może wykazać, że spełnia warunki udziału w postępowaniu  o których mowa w art. 22 ust 1 pkt 2)-4), Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia te warunki, gdy wykaże, że polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych, niezależnie od charakteru prawnego stosunków łączących go z nimi. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania    z nich przy wykonywaniu zamówienia na załączniku nr 8.

4. Jeżeli Wykonawca nie wykaże, że spełnia warunki udziału w postępowaniu o których mowa w pkt. 2, ani nie udowodni, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia w oparciu o przesłankę zawartą w art.24 ust.2 pkt 4 ustawy.

5. W celu potwierdzenia, że wobec Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego brak jest podstaw do wykluczenia z postępowania na mocy art.24 ust.1 ustawy Pzp Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku jeżeli Wykonawca wykaże, że nie później niż w dniu upływu terminu na składanie ofert:
1)   nie wyrządził szkody która została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie
2)   w stosunku do niego nie otwarto likwidacji lub nie ogłoszono upadłości, z wyjątkiem Wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego,
3)   nie zalegał z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskał odroczenie, rozłożenie na raty lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
4)   nie był i nie jest prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego
5)   sąd nie orzekł zakazu ubiegania się o zamówienie, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary.

6. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń.
1)  w zakresie pkt 1 i 4 – 5 na podstawie oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia  z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo zamówień publicznych sporządzonego wg załącznika do SIWZ,
2)  w  zakresie pkt 2 na podstawie aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy.
3)  w zakresie pkt. 3 na podstawie aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert oraz aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

7. W przypadku podmiotów zagranicznych uczestniczących w postępowaniu ocena spełnienia warunku określonego w pkt. 5  nastąpi na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów potwierdzających, że:
1)   nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
2)    nie zalega  z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności  lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
    Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument potwierdzający że nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
3)    nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
 
Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tych warunków spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania na mocy art. 24 ust 1 ustawy, po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.
 
VIII. Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
 
IX. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
Kryterium                                                       Waga
Cena                                                              60 (%)
Doświadczenie w organizowaniu szkoleń     40 (%)        
 
X. Miejsce i termin składania ofert:
Oferty należy składać do dnia: 25-06-2012 r., do godz. 09:00 w siedzibie Zamawiającego
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Świecka 12
86-131 Jeżewo
Pokój nr 18
 
XI. Miejsce i termin otwarcia ofert:
Oferty zostaną otwarte dnia:25-06-2012r., o godz. 09:15 w siedzibie Zamawiającego
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Świecka 12
86-131 Jeżewo
Pokój nr 13
 
XII. Termin związania ofertą
Wykonawca składając ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna swój bieg wraz z dniem wskazanym jako termin składania ofert.
                        
XIII. Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej
Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej.
 
XIV. Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczane dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów
Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów
 
XV. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty przy zastosowaniu aukcji elektronicznej
 
XVI. Przewidywane zamówienia uzupełniające:
Zamawiający nie dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających.
 
XVI. Termin zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP:
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych pod nr 200662 - 2012 z dnia 13.06.2012  r.
 
Zadanie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Kierownik Zamawiającego
Ewa Traczyk

metryczka


Opublikował: Maciej Pikuła (13 czerwca 2012, 14:45:09)

Ostatnia zmiana: Maciej Pikuła (2 sierpnia 2012, 14:44:47)
Zmieniono: Zawiadomienie o wyborze

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1305