Strona główna > Przetargi > Rozstrzygnięte > 2012 |
zamówienie na: |
Budowa kanalizacji sanitarnej z przyłączami i przepompowniami ścieków w miejscowości Laskowice, Gmina Jeżewo |
zamawiający: | Gmina Jeżewo |
tryb zamówienia: | Przetarg nieograniczony |
nr sprawy: | UG.271.6.2012 |
wartość: | poniżej 5.000.000 euro |
termin składania ofert: | 8 listopada 2012 09:00 |
wynik postępowania: | Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt.1 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu, wybrano do realizacji zamówienia najkorzystniejszą ofertę złożoną przez Wykonawcę: WIMAR SP. Z O.O. ul. Nadrzeczna 24, 86-010 Koronowo |
Jeżewo,
17.10.2012 r.
UG.271.6.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pod nazwą: „Budowa kanalizacji sanitarnej z przyłączami i przepompowniami ścieków w miejscowości Laskowice, Gmina Jeżewo”
Działając na podstawie art. 40 ust. 1 Prawa zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz.759 z póżn.zm). Gmina Jeżewo zawiadamia o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
I. Nazwa (firma) i adres Zamawiającego:
Gmina Jeżewo
ul. Świecka 12
86-131 Jeżewo
adres strony internetowej - www.ug-jezewo.lo.pl
e-mail - zamowienia@ug-jezewo.lo.pl
godziny pracy - 07:15 - 15:00
II. Określenie trybu zamówienia:
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych
III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona zostanie na stronie internetowej: www.bip.ug-jezewo.lo.pl
Na wniosek Wykonawcy Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać: w siedzibie Zamawiającego pok. nr 18 lub za zaliczeniem pocztowym.
IV. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:
Przedmiot zamówienia obejmuje zadanie inwestycyjne pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarnej z przyłączami i przepompowniami ścieków w miejscowości Laskowice, Gmina Jeżewo”
W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi:
a) wykonanie sieci grawitacyjnej o długości 5 725,50 m,
b) wykonanie sieci tłocznej o długości 1345,00 m,
c) wykonie 121 przyłączy o łącznej długości 789,50 m,
d) wykonanie przepompowni ścieków wraz z zasilaniem elektrycznym – 5 szt.
e) wykonanie przydomowych pompowni – 4 szt.
Ponadto w zakres zadania wchodzi:
a) Przygotowanie i przedłożenie w dniu podpisania umowy harmonogramu rzeczowo – finansowego wykonania robót.
b) Organizacja i zagospodarowanie placu budowy.
c) Informowanie zarządców gruntów o rozpoczęciu robót i ponoszenie kosztów związanych z zajęciem terenu (uzyskanie zgód i opłaty).
d) Informowanie zarządców mediów znajdujących się w pobliżu prowadzonych robót, oraz ponoszenie ewentualnych kosztów nadzoru z ramienia tych służb.
e) Każdorazowe, niezwłoczne (tzn. po zakończeniu prac w danym dniu) uprzątnięcie i zabezpieczenie miejsca wykonywania prac.
f) Po zakończeniu robót doprowadzenie terenu budowy do stanu pierwotnego, demontaż obiektów tymczasowych oraz uporządkowanie terenu,
g) Wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej w 3 egz. + 1 na nośniku elektronicznym.
h) Dostawa materiału do realizacji zamówienia objętego postępowaniem.
i) Całkowite koszty zasilania placu budowy i robót w energię elektryczną i wodę.
j) Utrzymanie dróg dojazdowych do placu budowy w należytym porządku (zgodnie z art. 20, ust. 12 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19 poz. 115 ze zm.).
k) Szczegółowy zakres prac dla w/w robót budowlanych opisany jest w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, projekcie budowlanym oraz w obmiarze robót.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych
Wspólny Słownik Zamówień: kod CPV
Główny przedmiot:
45.23.13.00-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45.10.00.00-8 Przygotowanie terenu pod budowę
45.11.12.00-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45.23.24.40-8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków
45.23.24.10-9 Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45.23.24.23-3 Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków
45.23.31.42-6 Roboty w zakresie naprawy dróg
45.31.00.00-3 Roboty instalacyjne elektryczne
V. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
VI. Termin wykonania zamówienia:
Zamówienie należy zrealizować w terminie: do 30.06.2013 r.
VII. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące :
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
2) posiadania wiedzy i doświadczenia;
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym;
4) dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
5) sytuacji ekonomicznej i finansowej.
2. Zamawiający dokona ustalenia, czy wykonawca w wystarczający sposób spełnia warunki udziału w postępowaniu,w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzone na załączniku do SIWZ oraz ponadto:
· w zakresie warunku dotyczącego „posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności” Wykonawca przedstawi oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzone na załączniku do SIWZ;
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego do druku oferty ww. oświadczenia. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów;
· w zakresie warunku dotyczącego „posiadania wiedzy i doświadczenia” wykonawca wykaże, że zrealizował zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo zakończył w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej: 2 roboty budowlane polegające na budowie kanalizacji sanitarnej wraz z przepompowniami ścieków o długości sieci nie mniejszej niż 6000 m i wartości nie mniejszej jak 2 500 000 każda (robota).
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez Wykonawcę do oferty wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów;
· w zakresie warunku „dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym” Zamawiający nie precyzuje wymagań dotyczących spełnienia tego warunku;
· w zakresie warunku „dysponowania odpowiednim osobami zdolnymi do wykonania zamówienia” Wykonawca wykaże że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w szczególności osobami odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi posiadającymi uprawnienia budowlane w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z późn. zm.) tj. co najmniej:
· kierownikiem budowy z uprawnieniami do samodzielnego kierowania, nadzorowania i kontrolowania budowy i robót w zakresie robót budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych,
· kierownika robót w branży ogólnobudowlanej,
· kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Kierownik budowy i kierownicy robót muszą posiadać minimum 2 letnie doświadczenie w pełnieniu samodzielnej funkcji w budownictwie jako kierownik robót/budowy i wpis na listę właściwej Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego.
Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia sporządzony na załączniku do SIWZ i oświadczeniu, że osoby wymienione w wykazie posiadają wymagane uprawnienia zgodnie z przepisami ustawowymi. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.
· w zakresie „sytuacji ekonomicznej i finansowej” umożliwiającej wykonanie przedmiotu zamówienia Wykonawca wykaże się, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą jak 1 500 000,00 złotych (suma odpowiedzialności od jednego zdarzenia losowego).
Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o załączoną do oferty opłacona polisę ubezpieczenia lub w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
3. Jeżeli Wykonawca nie może wykazać, że spełnia warunki udziału w postępowaniu o których mowa w art. 22 ust 1 pkt 2)-4), Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia te warunki, gdy wykaże, że polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych, niezależnie od charakteru prawnego stosunków łączących go z nimi. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
4. Jeżeli Wykonawca nie wykaże, że spełnia warunki udziału w postępowaniu o których mowa w pkt. 2, ani nie udowodni, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia w oparciu o przesłankę zawarta w art.24 ust.2 pkt 4 ustawy.
5. W celu potwierdzenia, że wobec Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego brak jest podstaw do wykluczenia z postępowania na mocy art.24 ust.1 ustawy Pzp Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku jeżeli Wykonawca odpowiednio wykaże, że nie później niż w dniu upływu terminu na składanie ofert:
1)nie wyrządził szkody która została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie
2)w stosunku do niego nie otwarto likwidacji lub nie ogłoszono upadłości, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego,
3)nie zalegał z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskał odroczenie, rozłożenie na raty lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
4)nie był i nie jest prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego
5) sąd nie orzekł zakazu ubiegania się o zamówienie, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary.
6) nie był i nie jest prawomocnie skazany za przestępstwo, o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769) – przez okres 1 roku od dnia uprawomocnienia się wyroku;
6. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń.
a) w zakresie pkt 1 i 4–6 na podstawie oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo zamówień publicznych sporządzonego wg załącznika do SIWZ,
b) w zakresie pkt 2 na podstawie aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy.
c) w zakresie pkt. 3 na podstawie aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert oraz aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
7. W przypadku podmiotów zagranicznych uczestniczących w postępowaniu ocena spełnienia warunku określonego w pkt. 5 nastąpi na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów potwierdzających, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument potwierdzający że nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
c) w zakresie pkt 1 i 4 – 6 na podstawie oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo zamówień publicznych sporządzonego wg załącznika do SIWZ.
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
8. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tych warunków spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania na mocy art. 24 ust 1 ustawy, po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.
VIII. Informacja na temat wadium:
Wysokość wadium na całość zamówienia ustala się w kwocie 50 000,00 złotych.
IX. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
Nazwa kryterium Waga
CENA 100
X. Miejsce i termin składania ofert:
Oferty należy składać do dnia: 05-11-2012 r., do godz. 09:00 w siedzibie Zamawiającego
Gmina Jeżewo (Urząd Gminy)
ul. Świecka 12
86-131 Jeżewo
Pokój nr 18
XI. Miejsce i termin otwarcia ofert:
Oferty zostaną otwarte dnia:05-11-2012 r., o godz. 09:15 w siedzibie Zamawiającego
Gmina Jeżewo (Urząd Gminy)
ul. Świecka 12
86-131 Jeżewo
Pokój nr 13
XII. Termin związania ofertą
Wykonawca składając ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna swój bieg wraz z dniem wskazanym jako termin składania ofert.
XIII. Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej
Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej.
XIV. Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczane dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów.
Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów
XV. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna.
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty przy zastosowaniu aukcji elektronicznej
XVI. Przewidywane zamówienia uzupełniające:
Zamawiający nie dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających.
XVI. Termin zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP:
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych pod nr 404302 - 2012 z dnia 17.10.2012 r.
Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, działanie 321- Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej..
Kierownik Zamawiającego
Wójt
Mieczysław Pikuła
UG.271.6.2012 Jeżewo,30.10.2012 r.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU /po
zmianie/
dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pod nazwą: „Budowa kanalizacji sanitarnej z przyłączami i przepompowniami ścieków w miejscowości Laskowice, Gmina Jeżewo”
Działając na podstawie art. 40 ust. 1 Prawa zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz.759 z póżn.zm). Gmina Jeżewo zawiadamia o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
I. Nazwa (firma) i adres Zamawiającego:
Gmina Jeżewo
ul. Świecka 12
86-131 Jeżewo
adres strony internetowej - www.ug-jezewo.lo.pl
e-mail - zamowienia@ug-jezewo.lo.pl
godziny pracy - 07:15 - 15:00
II. Określenie trybu zamówienia:
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych
III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona zostanie na stronie internetowej: www.bip.ug-jezewo.lo.pl
Na wniosek Wykonawcy Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać: w siedzibie Zamawiającego pok. nr 18 lub za zaliczeniem pocztowym.
IV. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:
Przedmiot zamówienia obejmuje zadanie inwestycyjne pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarnej z przyłączami i przepompowniami ścieków w miejscowości Laskowice, Gmina Jeżewo”
W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi:
a) wykonanie sieci grawitacyjnej o długości 5 687,00 m,
b) wykonanie sieci tłocznej o długości 1345,00 m,
c) wykonanie 129 przyłączy,
d) wykonanie przepompowni ścieków wraz z zasilaniem elektrycznym – 5 szt.
e) wykonanie przydomowych pompowni – 4 szt.
Ponadto w zakres zadania wchodzi:
a) Przygotowanie i przedłożenie w dniu podpisania umowy harmonogramu rzeczowo – finansowego wykonania robót.
b) Organizacja i zagospodarowanie placu budowy.
c) Informowanie zarządców gruntów o rozpoczęciu robót i ponoszenie kosztów związanych z zajęciem terenu (uzyskanie zgód i opłaty).
d) Informowanie zarządców mediów znajdujących się w pobliżu prowadzonych robót, oraz ponoszenie ewentualnych kosztów nadzoru z ramienia tych służb.
e) Każdorazowe, niezwłoczne (tzn. po zakończeniu prac w danym dniu) uprzątnięcie i zabezpieczenie miejsca wykonywania prac.
f) Po zakończeniu robót doprowadzenie terenu budowy do stanu pierwotnego, demontaż obiektów tymczasowych oraz uporządkowanie terenu,
g) Wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej w 3 egz. + 1 na nośniku elektronicznym.
h) Dostawa materiału do realizacji zamówienia objętego postępowaniem.
i) Całkowite koszty zasilania placu budowy i robót w energię elektryczną i wodę.
j) Utrzymanie dróg dojazdowych do placu budowy w należytym porządku (zgodnie z art. 20, ust. 12 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19 poz. 115 ze zm.).
k) Szczegółowy zakres prac dla w/w robót budowlanych opisany jest w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, projekcie budowlanym oraz w obmiarze robót.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych
Wspólny Słownik Zamówień: kod CPV
Główny przedmiot:
45.23.13.00-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45.10.00.00-8 Przygotowanie terenu pod budowę
45.11.12.00-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45.23.24.40-8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków
45.23.24.10-9 Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45.23.24.23-3 Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków
45.23.31.42-6 Roboty w zakresie naprawy dróg
45.31.00.00-3 Roboty instalacyjne elektryczne
V. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
VI. Termin wykonania zamówienia:
Zamówienie należy zrealizować w terminie: do 30.06.2013 r.
VII. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące :
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
2) posiadania wiedzy i doświadczenia;
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym;
4) dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
5) sytuacji ekonomicznej i finansowej.
2. Zamawiający dokona ustalenia, czy wykonawca w wystarczający sposób spełnia warunki udziału w postępowaniu,w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzone na załączniku do SIWZ oraz ponadto:
· w zakresie warunku dotyczącego „posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności” Wykonawca przedstawi oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzone na załączniku do SIWZ;
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego do druku oferty ww. oświadczenia. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów;
· w zakresie warunku dotyczącego „posiadania wiedzy i doświadczenia” wykonawca wykaże, że zrealizował zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo zakończył w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej: 2 roboty budowlane polegające na budowie kanalizacji sanitarnej wraz z przepompowniami ścieków o długości sieci nie mniejszej niż 6000 m i wartości nie mniejszej jak
2 500 000 każda (robota).
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez Wykonawcę do oferty wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów;
· w zakresie warunku „dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym” Zamawiający nie precyzuje wymagań dotyczących spełnienia tego warunku;
· w zakresie warunku „dysponowania odpowiednim osobami zdolnymi do wykonania zamówienia” Wykonawca wykaże że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w szczególności osobami odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi posiadającymi uprawnienia budowlane w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z późn. zm.) tj. co najmniej:
· kierownikiem budowy z uprawnieniami do samodzielnego kierowania, nadzorowania i kontrolowania budowy i robót w zakresie robót budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych,
· kierownika robót w branży ogólnobudowlanej,
· kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Kierownik budowy i kierownicy robót muszą posiadać minimum 2 letnie doświadczenie w pełnieniu samodzielnej funkcji w budownictwie jako kierownik robót/budowy i wpis na listę właściwej Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego.
Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia sporządzony na załączniku do SIWZ i oświadczeniu, że osoby wymienione w wykazie posiadają wymagane uprawnienia zgodnie z przepisami ustawowymi. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.
· w zakresie „sytuacji ekonomicznej i finansowej” umożliwiającej wykonanie przedmiotu zamówienia Wykonawca wykaże się, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą jak 1 500 000,00 złotych (suma odpowiedzialności od jednego zdarzenia losowego).
Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o załączoną do oferty opłacona polisę ubezpieczenia lub w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
3. Jeżeli Wykonawca nie może wykazać, że spełnia warunki udziału w postępowaniu o których mowa w art. 22 ust 1 pkt 2)-4), Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia te warunki, gdy wykaże, że polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych, niezależnie od charakteru prawnego stosunków łączących go z nimi. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
4. Jeżeli Wykonawca nie wykaże, że spełnia warunki udziału w postępowaniu o których mowa w pkt. 2, ani nie udowodni, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia w oparciu o przesłankę zawarta w art.24 ust.2 pkt 4 ustawy.
5. W celu potwierdzenia, że wobec Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego brak jest podstaw do wykluczenia z postępowania na mocy art.24 ust.1 ustawy Pzp Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku jeżeli Wykonawca odpowiednio wykaże, że nie później niż w dniu upływu terminu na składanie ofert:
1) nie wyrządził szkody która została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie
2) w stosunku do niego nie otwarto likwidacji lub nie ogłoszono upadłości, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego,
3) nie zalegał z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskał odroczenie, rozłożenie na raty lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
4) nie był i nie jest prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego
5) sąd nie orzekł zakazu ubiegania się o zamówienie, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary.
6) nie był i nie jest prawomocnie skazany za przestępstwo, o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywajacym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769) – przez okres 1 roku od dnia uprawomocnienia się wyroku;
6. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń.
a) w zakresie pkt 1 i 4–6 na podstawie oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo zamówień publicznych sporządzonego wg załącznika do SIWZ,
b) w zakresie pkt 2 na podstawie aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy.
c) w zakresie pkt. 3 na podstawie aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert oraz aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
7. W przypadku podmiotów zagranicznych uczestniczących w postępowaniu ocena spełnienia warunku określonego w pkt. 5 nastąpi na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów potwierdzających, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument potwierdzający że nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
c) w zakresie pkt 1 i 4 – 6 na podstawie oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo zamówień publicznych sporządzonego wg załącznika do SIWZ,
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
8. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tych warunków spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania na mocy art. 24 ust 1 ustawy, po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.
VIII. Informacja na temat wadium:
Wysokość wadium na całość zamówienia ustala się w kwocie 50 000,00 złotych.
IX. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
Nazwa kryterium Waga
CENA 100
X. Miejsce i termin składania ofert:
Oferty należy składać do dnia: 08-11-2012 r., do godz. 09:00 w siedzibie Zamawiającego
Gmina Jeżewo (Urząd Gminy)
ul. Świecka 12
86-131 Jeżewo
Pokój nr 18
XI. Miejsce i termin otwarcia ofert:
Oferty zostaną otwarte dnia:08-11-2012 r., o godz. 09:15 w siedzibie Zamawiającego
Gmina Jeżewo (Urząd Gminy)
ul. Świecka 12
86-131 Jeżewo
Pokój nr 13
XII. Termin związania ofertą
Wykonawca składając ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna swój bieg wraz z dniem wskazanym jako termin składania ofert.
XIII. Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej
Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej.
XIV. Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczane dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów
Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów
XV. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty przy zastosowaniu aukcji elektronicznej
XVI. Przewidywane zamówienia uzupełniające:
Zamawiający nie dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających.
XVI. Termin zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP:
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych pod nr 404302 - 2012 z dnia 17.10.2012 r.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych pod nr 424232 - 2012 z dnia 30.10.2012 r.
Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, działanie 321- Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej.
Kierownik Zamawiającego
Wójt
Mieczysław Pikuła
Ogłoszenie o zamówieniu (74kB)
Ogłoszenie o zamówieniu - po zmianach (74kB)
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (355kB)
Projekty budowlane:
Projekt budowlany - kanalizacja - część opisowa (1232kB)
Projekt budowlany - kanalizacja - część graficzna część 1 (6974kB)
Projekt budowlany - kanalizacja - część graficzna część 2 (3838kB)
Projekt budowlany - przyłącza - część opisowa (1271kB)
Projekt budowlany - przyłącza - część graficzna (8805kB)
Projekt budowlany - branża elektryczna (1910kB)
Projekt budowlany - przejście pod drogą wojewódzką (5124kB)
Edytowalne załączniki do SIWZ (203kB)
Specyfikacje techniczne
Specyfikacja techniczna - kanalizacja (208kB)
Specyfikacja techniczna - roboty ziemne (71kB)
Specyfikacja techniczna - branża elektryczna ogólna (187kB)
Specyfikacja techniczna - sieci elektroenergetyczne (59kB)
Przedmiar robót (225kB)
Przedmiar robót - po zmianach (190kB)
Ocena warunków gruntowo-wodnych - 29.10.2012r. (3376kB)
Pytania i odpowiedzi:
Pytanie nr 1 wraz z odpowiedzią (40kB)
Pytanie nr 2 wraz z odpowiedzią (46kB)
Pytanie nr 3 wraz z odpowiedzią (60kB)
Pytania nr 4 wraz z odpowiedziami (50kB)
Pytania nr 5 wraz z odpowiedziami (56kB)
pytania nr 6 wraz z odpowiedziami (47kB)
pytania nr 7 wraz z odpowiedziami (44kB)
pytania nr 8 wraz z odpowiedziami (44kB)
Pytanie nr 9 wraz z odpowiedzią (50kB)
Pytanie nr 10 wraz z odpowiedzą (45kB)
Pytanie nr 11 wraz z odpowiedzą (44kB)
Pytanie nr 12 wraz z odpowiedzą (45kB)
Ocena warunków gruntowo-wodnych - 29.10.2012r. (3376kB)
Pytania i odpowiedzi:
Pytanie nr 1 wraz z odpowiedzią (40kB)
Pytanie nr 2 wraz z odpowiedzią (46kB)
Pytanie nr 3 wraz z odpowiedzią (60kB)
Pytania nr 4 wraz z odpowiedziami (50kB)
Pytania nr 5 wraz z odpowiedziami (56kB)
pytania nr 6 wraz z odpowiedziami (47kB)
pytania nr 7 wraz z odpowiedziami (44kB)
pytania nr 8 wraz z odpowiedziami (44kB)
Pytanie nr 9 wraz z odpowiedzią (50kB)
Pytanie nr 10 wraz z odpowiedzą (45kB)
Pytanie nr 11 wraz z odpowiedzą (44kB)
Pytanie nr 12 wraz z odpowiedzą (45kB)
Pytanie nr 13 wraz z odpowiedzą (57kB)
Pytanie nr 14 wraz z odpowiedziami (49kB)
Pytanie nr 14 wraz z odpowiedziami (49kB)
INFORMACJA
Zamawiający informuje, iż udzielone odpowiedzi na składane pytania w ramach postępowania przetargowego spowodowały zmiany w treści SIWZ. Składane przez Wykonawców oferty powinny uwzględniać te zmiany.
metryczka
Opublikował: Maciej Pikuła (17 października 2012, 15:57:52)
Ostatnia zmiana: Maciej Pikuła (4 stycznia 2013, 14:51:14)
Zmieniono: zawiadomienie o wyborze
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 2407