Strona główna > Przetargi > Rozstrzygnięte > 2016 |
zamówienie na: |
Przebudowa drogi gminnej ul. Ogrodowa w Jeżewie oraz przebudowa dróg gminnych - ETAP I - Laskowice, ul. Kubsza, gmina Jeżewo. |
zamawiający: | Gmina Jeżewo |
tryb zamówienia: | Przetarg nieograniczony |
nr sprawy: | UG.271.1.2016 |
wartość: | poniżej progu 5.225.000euro |
termin składania ofert: | 9 czerwca 2016 09:00 |
wynik postępowania: | Najkorzystniejszą ofertę złożył: INŻYNIERIA DROGOWA Burchardt Wojciech ul. Poprzeczna 7/9, 86-200 Chełmno |
Jeżewo:
Przebudowa drogi gminnej ul. Ogrodowa w Jeżewie oraz przebudowa dróg
gminnych - ETAP I - Laskowice, ul. Kubsza, gmina Jeżewo
Numer
ogłoszenia: 134408 - 2016; data zamieszczenia: 25.05.2016
OGŁOSZENIE
O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V |
zamówienia publicznego |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Jeżewo , ul. Świecka 12, 86-131 Jeżewo, woj. kujawsko-pomorskie, tel. (052)3318025, 3318077, 3318451, faks (052) 3318068.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.ug-jezewo.lo.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi gminnej ul. Ogrodowa w Jeżewie oraz przebudowa dróg gminnych - ETAP I - Laskowice, ul. Kubsza, gmina Jeżewo.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu
zamówienia: Przedmiot
zamówienia obejmuje 2 zadania związane z przebudową dróg
gminnych, które należy wykonać zgodnie z projektami budowlanymi,
szczegółową specyfikacją techniczną oraz obmiarem robót.
Zadanie
1. Przebudowa drogi gminnej ul. Ogrodowa w Jeżewie
Przebudowa nawierzchni drogi gminnej obejmuje odcinek o długości
309,00 mb. (od km 0+000 do km 0+309). Zakres projektowanych robót:
1) Roboty przygotowawcze,
2) Roboty rozbiórkowe
3) Roboty ziemne
4)
Podbudowy
5) Krawężniki
6) Nawierzchnia jezdni i zatoki
7)
Oznakowanie i urządzenia zabezpieczające
8) Regulacja urządzeń
obcych
9) Geodezja Zadanie
2. Przebudowa dróg gminnych - ETAP I -
Laskowice, ul. Kubsza, gmina Jeżewo Przebudowa nawierzchni drogi
gminnej obejmuje odcinek o długości 397,00 mb, (od km 0+000 do km
0+397). Zakres projektowanych robót:
1) Roboty przygotowawcze
2)
Roboty rozbiórkowe
3) Roboty ziemne
4) Podbudowy
5) Krawężniki
6)
Nawierzchnia jezdni i wjazdy
7) Oznakowanie i urządzenia
zabezpieczające
8) Regulacja urządzeń obcych
9) Pobocza
10)
Geodezja
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają:
dokumentacja projektowa, szczegółowa specyfikacja techniczna oraz
obmiary robót. Dokumentacja ta jest załącznikiem do ogłoszenia o
przetargu i jest dostępna na stronie internetowej zamawiającego.
4.
Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania
i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do
niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub
pochodzenie - zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp,
dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych.
Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów
określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim
muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez
wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez
zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych
producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu
zamówienia. Pod pojęciem minimalne parametry jakościowe i cechy
użytkowe zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub
urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach,
stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi
nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu
oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania.
Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie
charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie
konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie
przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne
o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na
poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy
produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji
zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów,
uwiarygadniających te materiały lub urządzenia.
5. Ponadto do
obowiązków Wykonawcy należy:
1) Koszt wejścia w pas drogowy
należy ująć w kwocie przetargowej.
2) Organizacja i
zagospodarowanie placu budowy.
3) Informowanie zarządców mediów
znajdujących się w pobliżu prowadzonych robót, oraz ponoszenie
ewentualnych kosztów nadzoru z ramienia tych służb.
4)
Każdorazowe, niezwłoczne (tzn. po zakończeniu prac w danym dniu)
uprzątnięcie i zabezpieczenie miejsca wykonywania prac.
5) Po
zakończeniu robót doprowadzenie terenu budowy do stanu pierwotnego,
demontaż obiektów tymczasowych oraz uporządkowanie terenu,
6)
Należy wykonać inwentaryzację geodezyjną powykonawczą w 3 egz. +
1 na nośniku elektronicznym.
7) Dostawa materiału do realizacji
zamówienia objętego postępowaniem.
8) Całkowite koszty zasilania
placu budowy i robót w energię elektryczną i wodę.
9) Utrzymanie
dróg dojazdowych do placu budowy w należytym porządku (zgodnie z
art. 20, ust. 12 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych
- (Dz. U. z 2015 r. poz. 460 ze zm.).
6. Wykonawca udzieli gwarancji
na wykonane roboty budowlane na okres minimum 36 miesięcy.
7.
Wykonanie robót budowlanych.
1) Roboty budowlane należy wykonać
zgodnie z dokumentacją projektową oraz wytycznymi określonymi w
niniejszej SIWZ, z obowiązującymi normami, sztuką budowlaną,
przepisami BHP, ppoż., oraz poleceniami inspektora nadzoru
inwestorskiego i nadzoru autorskiego.
2) Wykonawca zobowiązany jest
zapewnić system wielozmianowy, jeżeli będzie taka konieczność,
celem dotrzymania terminu wykonania zadania.
3) Wykonawca po
wykonaniu robót przygotuje wszelkie wymagane dokumenty do
przedstawienia dla organu nadzoru budowlanego w celu zgłoszenia
zakończenia robót, w tym dokumentację powykonawczą.
4) Wykonanie
robót będzie się uważać za zakończone - odbiór ostateczny,
jeżeli odbiór nastąpi bez usterek i organ nadzoru budowlanego nie
wniesie zastrzeżeń. Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany
jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o
parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających
właściwościom materiałów przyjętych w projekcie.
5) Użyte w
dokumentacji projektowej materiały (o nazwach handlowych tam
zawartych) nie są obowiązujące. Zamawiający dopuszcza składanie
ofert z użyciem materiałów równoważnych do materiałów
wymienionych w dokumentacji projektowej, pod warunkiem, że ich
parametry będą odpowiadały parametrom techniczno - użytkowym
określonym w dokumentacji projektowej.
6) Materiały stosowane przez
Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu umowy muszą być fabrycznie
nowe w I gatunku i odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów
dopuszczonych do obrotu, stosowania w budownictwie zgodnie z art. 10
Ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane, oraz jakościowym i
gatunkowym wymaganiom określonym w Specyfikacjach technicznych
wykonania i odbioru robót budowlanych.
7) Zabrania się stosowania
materiałów nieodpowiadających wymaganiom Polskiej Normy oraz innym
określonym w projekcie. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku
do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające
pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty
techniczne, świadectwa jakości).
8) Wykonawca zabezpieczy
składowane tymczasowo na placu budowy materiały i urządzenia do
czasu ich wbudowania przed zniszczeniem, uszkodzeniem lub utratą
jakości, właściwości lub parametrów, oraz udostępni do kontroli
przez Inspektora nadzoru.
9) Wyroby budowlane użyte do wykonania
robót muszą odpowiadać wymaganiom określonym w obowiązujących
przepisach: 1. Ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach
budowlanych (Dz. U. z 2014 r. poz. 883 z późn. zm.), 2. Ustawy z
dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2016 r, poz.
290)..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
w zakresie warunku dotyczącego posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności Wykonawca przedstawi oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzone na załączniku do SIWZ; Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego do druku oferty oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzonego na załączniku do SIWZ. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
w zakresie warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia wykonawca wykaże, że zrealizował zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo zakończył w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na remoncie lub budowie drogi o długości nie mniejszej niż 500 m. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez Wykonawcę do oferty oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzone na załączniku do SIWZ oraz załączonego przez Wykonawcę do oferty wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W przypadku, gdy przy jakiejkolwiek robocie zostały stwierdzone nieprawidłowości, fakt ten należny zaznaczyć w wykazie. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów;
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
w zakresie warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia warunku. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonych do oferty ww. dokumentów na zasadzie spełnia/nie spełnia. Na potwierdzenie spełniania warunku Wykonawca składa oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzone na załączniku do SIWZ. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentu.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
w zakresie warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia wykonawca wykaże, że dysponuje minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej wymaganymi przepisami ustawy Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2016 poz. 290) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, legitymującą się doświadczeniem zawodowym, tj. minimum dwukrotnie pełniła funkcję kierownika budowy. Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o załączone przez Wykonawcę do oferty oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i oświadczenie, że osoby wymienione w wykazie posiadają wymagane uprawnienia zgodnie z przepisami ustawowymi. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia tego warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej umożliwiającej wykonanie przedmiotu zamówienia, Zamawiający nie precyzuje wymagań dotyczących spełnienia tego warunku. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie załączonych do oferty ww. dokumentów na zasadzie spełnia/nie spełnia. Na potwierdzenie spełniania warunku Wykonawca składa oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzone na załączniku do SIWZ. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentu.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Zobowiązanie podmiotu oddającego do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby (o ile zaistnieje taka sytuacja zgodnie z załącznikiem do SIWZ).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
1 - Cena - 90
2 - Okres gwarancji - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiana
terminu realizacji przedmiotu umowy:
1) Zmiany spowodowane warunkami
atmosferycznymi, w szczególności przez:
a) klęski żywiołowe,
b)
warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót
budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie
odbiorów,
2) Zmiany spowodowane warunkami geologicznymi,
archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności przez:
a)
niewypały i niewybuchy,
b) wykopaliska archeologiczne nie
przewidywane w SIWZ,
c) odmienne od przyjętych w dokumentacji
projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, itp.),
d) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki
terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń,
instalacji lub obiektów infrastrukturalnych.
3) Zmiany będące
następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w
szczególności:
a) wstrzymanie robót przez Zamawiającego,
b)
konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w
dokumentacji projektowej.
4) Zmiany będące następstwem działania
organów administracji, w szczególności:
a) przekroczenie
zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy
administracji decyzji, zezwoleń, itp.,
b) odmowa wydania przez
organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na
skutek błędów w dokumentacji projektowej.
5) Inne przyczyny
zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz wykonawcy skutkujące
niemożliwością prowadzenia prac.
W przypadku wystąpienia
którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. 1) - 5) termin
wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas
niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób
należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych
okoliczności.
2. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia:
1) Zmiany
technologiczne, w szczególności:
a) konieczność zrealizowania
projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych
/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w
sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło
niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu,
b) odmienne od
przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie
gruntu, kurzawka, itp.) skutkujące niemożliwością zrealizowania
przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych,
c) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki
terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń,
instalacji lub obiektów infrastrukturalnych,
d) konieczność
zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań
technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego
prawa.
Zmiany wskazywane w lit d) będą wprowadzane wyłącznie w
zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania.
Każda ze wskazywanych w lit a - d) zmian może być powiązana z
obniżeniem wynagrodzenia na zasadach określonych przez Strony.
2)
Zmiany osobowe - zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca
realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej
równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w
ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, a także SIWZ, będzie
wymagała również zaakceptowania przez Zamawiającego.
3. Pozostałe
zmiany:
1) zmiana obowiązującej stawki VAT:
a) jeśli zmiana stawki
VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po
stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia
wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT
zapłaconego przez wykonawcę,
b) jeśli zmiana stawki VAT będzie
powodować zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie
Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia
wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT do
zapłacenia przez wykonawcę,
2) rezygnacja przez Zamawiającego z
realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie
przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym
Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz
udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z
wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami.
3) kolizja z
planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty
inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone
do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji,
4) zmiany
uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 3571 Kc.
5)
zmiana danych Wykonawcy bądź Zamawiającego oraz zmiana osób
odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem umowy.
6)
wystąpienie oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści
umowy.
7) zmiany w obowiązujących przepisach prawa.
8) konieczność
wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można
było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub zmiany te są
korzystne dla Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres
strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych
warunków zamówienia: www.bip.ug-jezewo.lo.pl
Specyfikację
istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina
Jeżewo (Urząd Gminy), ul. Świecka 12, 86-131 Jeżewo.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.06.2016 godzina 09:00, miejsce: Gmina Jeżewo (Urząd Gminy), ul. Świecka 12, 86-131 Jeżewo, sekretariat, I piętro.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
Wójt
Mieczysław Pikuła
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (359kB)
Dokumentacja techniczna wraz z obmiarem (skompresowany zip) (6542kB)
Projekty budowlany - część opisowa (7964kB)
>>OGŁOSZENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY<< (887kB)
metryczka
Odpowiada za treść: Paweł Michałowski
Opublikował: Maciej Pikuła (25 maja 2016, 13:49:58)
Ostatnia zmiana: Maciej Pikuła (9 czerwca 2016, 13:22:30)
Zmieniono: korekta pisowni
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 669