Kompetencje Skarbnika Gminy
ZADANIA I KOMPETENCJE SKARBNIKA GMINY
1. Skarbnik Gminy jest głównym księgowym budżetu gminy.
2. Do kompetencji Skarbnika Gminy należy w szczególności:
a) nadzór nad opracowywaniem budżetu zgodnie z zasadami ustawy o finansach publicznych,
b) opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych wraz z analizą opisową,
c) opracowywanie projektów uchwał zmieniających budżet w trakcie realizacji,
d) prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, a zwłaszcza:
- organizowanie sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentów finansowych,
- bieżące prowadzenie księgowości oraz sporządzanie kalkulacji wynikowej kosztów wykonawczych zadań i sprawozdawczości finansowej,
- nadzorowanie prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez komórki organizacyjne Urzędu,
e) prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami i zadaniami, a zwłaszcza:
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
- zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości zawierania umów (kontrasygnata),
- zapewnienie przestrzegania zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
- zapewnienie prawidłowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłatę zobowiązań,
f) sporządznie analiz i informacji dotyczących wykorzystania środków budżetowych i innych,
g) kontrola wewnętrzna operacji gospodarczych i wykonania budżetu,
h) nadzór nad wymiarem i poborem podatków i opłat,
i) opracowywanie wewnętrznych zarządzeń w sprawach prowadzenia rachunkowości oraz kontrola ich realizacji.
3. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości.
4. Wykonywanie innych zadań przewidzianych w odrębnych przepisach.
5. Skarbnikowi służbowo podlega Referat Finansowy.
metryczka
Wytworzył: WG (22 sierpnia 2003)
Opublikował: Dominika Aniszewska (22 sierpnia 2003, 13:42:34)
Ostatnia zmiana: Dominika Aniszewska (2 grudnia 2004, 20:22:45)
Zmieniono: zmiana czcionki
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 4828